blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Monday, January 20, 2014

New phase of life

Hye,

Dah lebih dari setahun since my last entry. tak tahu la ada lagi ke blogger yang nak bace blog ni. tapi takpe, blog ini bukan untuk semua orang baca, just nak share cerita je. so well, i currently finished my degree. really hope i pass all the papers. hope so. banyak pengalaman yang dilalui sepanjang pengajian di UiTM. dengan berlakonnya, practical training nye. so now, patut2 nye dah sibuk cari kerja. tapi biarkan lah dulu, semua ni duniawi. duet bole dicari, bapak dan mak mana nak dapat diganti. takpe lah orang cakap aku penganggur ke ape, tapi ini la peluang yang aku ada untuk berkhidmat untuk keluarga. bila dah kerja susah nak cari masa. takpe, semuanya ada hikmahnya tersendiri dan aku percaya kuasa Tuhan.

Siapa tak sedih bila tengok kawan2 isi borang ACCA, tengok kawan2 busy cari kerja, tengok kawan2 ada yang dah kawen dah ada anak. aku menangis bila fikirkan apa nak jadi dengan future aku. degree ni sekadar perhiasan je ke? tapi siap kali tengok gambar mak dan bapak dan purse aku sedar, takpe hina di dunia. aku hanya nak mak dan bapak happy je sekarang ni. tolonglah sembuhnya bapak. tolonglah kembalikan senyuman di wajah mak dan opah. 


so here am I, ready to serve my family. Aku hanya minta kesihatan yang sempurna supaya aku boleh jaga keluargaku sebelum bina keluarga baru, semoga umur bapak panjang , semoga umur opah panjang dan sempat tengok bapak sembuh. tolonglah doakan nye kawan2. tq..salam..

No comments:

Post a Comment