blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Friday, March 2, 2012

kawan

kawan itu indah. boleh gembira , ketawa sama-sama, boleh makan dan main sama-sama. tapi kadang-kadang kawan itu pun seperti langit. tak selalunya indah. aku pun begitu. kadang-kadang kawan pun tak ingat yang mana satu. ramai sangat kawan. tapi ada kisah disebalik tajuk kawan untuk entri kali ini

saya sering saja terasa dengan kawan . nama pun seorang yang sensitip , kadang kadang terasa tak layak untuk berkawan pun ada. salah saya sebab cepat tersinggung, terasa,.. sayang kan kawan macam tue lah, dan ada kawan kawan saya pun tahu saya memang macam tue.

tiba tiba teringat, ada seorang kawan yang saya dah kenal lama. dari zaman sekolah. secara tak sengaja berkawan dengan dia. rasa kecewa sangat apabila dia terlalu ambil berat pasal orang yang dia tidak pernah jumpa walaupun sekali. tidak tahu hati budi lagi. sedangkan saya? yang dah jumpa ibu dan bapa dia diabaikan macam tak ada hati dan perasaan. erm. lupakan kawan seperti itu.

kawan. bila timbul je masalah dengan seorang kawan, akan muncul masalah lain dengan kawan yang lain. adakah penyakit kawan ini berjangkit? seorang marah padaku, yang lain turut sama? oh, saya ini luar saje kuat. dalam tak tahu betapa "fragile" nya. tapi buat masa ini masih mampu hadapi krisis or kemelut kawan kawan ni. :) . Tuhan itu tak akan uji hambaNya sekiranya hambaNya itu tidak mampu menanggung ujian tersebut. jadi secare jujurnya, saya hanya perlu bersabar. itu je yang termampu dan terbaik buat masa ini.



 amni and zairah. 
both are good listeners, by referring to the above quote,
 i think they are my true friends.

wasalam~

No comments:

Post a Comment