blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Thursday, March 1, 2012

pelajar baru NR

aku mengaku banyak lagi benda nak kene belajar  sebelum menjadi pelajar NR. skill nak cari rumah, nak cari housemate, nak cari roommate. hari ini dapat pengajaran dari seorang owner rumah. aku dah bagi kata putus mahu masuk rumah dia tapi disebabkan rakan-rakan yang kejap on off , aku terus lupa nak bagitahu keputusan yang kami dah buat. susah sebenarnya nak berbincang benda ni. okay aku kene jadi lebih matang.

dan owner ini juga menyedarkan aku tentang pentingnya pegang pada janji. aku rasa serba salah sebab tak bagi tahu owner ni  awal-awal. aku takut nanti aku betul betul tiduer di bawah jambatan sebab terlalu cerewet nak cari rumah sewa. aku sedar salah aku. dan alhamdulillah owner itu memaafkan aku. aku akan elak benda sebegini berlaku lagi. insyaAllah ia tak akan berulang. tak akan.

new home to be

okay. selepas ini aku sudah jadi pelajar NR secara sah. no more kolej. kesian parents aku nak support life aku di Shah Alam ni. maafkan ana ye mak, bapak. ana salah tapi ana akan usaha untuk berjaya sebagai tanda ana hargai kederat bapak dan mak. Dan aku nak ucapkan ribuan terima kasih pada miza sebab cari kan rumah, deal dengan owner rumah, ualn alik Shah Alam macam sebelah rumah je dan akhirnya kita ada rumah untuk diduduki. thanks a lot miza.

okay, cukup nurkilan kali ni. salam~

No comments:

Post a Comment