blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Tuesday, June 29, 2010

miskin kaya






zaman sekarang semua dah lain, betul sangat orang cakap dunia dah terbalik. yang kaya nampak miskin yang miskin nampak kaya. yang kaya nampak miskin mungkin sebab suka merendah diri atau pun kedekut tapi yang si miskin nampak kaya adalah golongan-golongan yang tak sedar diri.

orang selalu tanya "kenapa nak kaya?bukan boleh bawak masuk kubur pun duit-duit tue semua"

dan kita sepatutnya jawap "aku kumpul duet bukan untuk bawak ke dalam kubur dan kasi reput macam tue jer tapi untuk dimanfaatkan oleh orang-orang yang aku sayang seperti mak, bapak, adik-adik,suami dan anak-anak aku kelak. korang nak mati dalam keadaan miskin ke? dah la hidup menyusahkan orang pastu mati susahkan lagi. keluarge terpaksa tanggung segala hutang-hutang kite yang ade"

ok2.itu pandangan sesetengah orang mengenai perlunya kekayaan.kekayaan itu datangnya dari kepandaian.tak kesah lah pandai dari segi apa tapi kenapa orang yang pandai tak nampak kaya??ada 1 research yang aku jumpa mengatakan hakikat sebenar jutawan-jutawan yang pandai ini berbelanja:

• Live in a house that cost less than RM 1 Million
• Do not own a second home.
• Are more likely to wear a Timex than a Rolex.
• Are more likely to drive a Honda than a BMW.
• Have never paid more than RM 3000 for a suit.
• Spend very little on prestige brands and luxury items.

Suprised? This is certainly not the traditional image of millionaires. jadi sapa yang pakai Mercedes convertibles, Louis Vuitton purses, Versace Dress and Roberto Cavali Jeans? fyi, golongan-golongan yang tak berapa nak kaya dan perasan kaya ini la yang rajin membeli barang-barang ini.ok, sure la anda rase tak munasabah mereka mampu beli dengan wang mereka sendiri. mereka memang tak gunakan wang sendiri tetapi mengambil kesempatan atas kebaikan lelaki-lelaki kaya yang suke berhabis wang untuk mereka.

"britney spears pakai duit laki mana?"
ok, die memang guna duit sendiri tapi dari mana datang nya duit itu?semuanya hasil jualan album dia yang bervideo separuh bogel dan sangat digemari lelaki.jadi punca wangnya pun dari merekalah ;)



p/s: bear in your mind.tak semua orang yang pakai kasut gucci, beg LV dan pandu BMW itu kaya ok.mereka itu hutang keliling pinggang.

6 comments:

  1. ahha, btol la pe yg ko ckp tu ana.

    mcm adek aku, suke bli ber2 branded, sedangkan poket da kosong. dye suke kikis duit bf dye, sume da kejew2 aw, biznesman sume dye nk sapu. da dpt pe yg nk, dtgglkan dat guy.

    hahah , (kutuk adek sndwik)

    ape la nk jadi ngn aku ni, kwang3 ~

    tp mmg btol ko ckp, aku x de la over2 sgt blagak kaya :p

    ReplyDelete
  2. hahhahhaha..bengong kutuk adek sndiri.hehehe..
    adek ko mmg pisau cukur paling tajam la..hahaha


    thnks sbb sokong pe ak ckp ni ;)

    ReplyDelete
  3. hahahah..sape yg ko rase camni?hahha..dak uitm kite rame kot. :P

    ReplyDelete