blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Sunday, March 13, 2011

bala itu bala

ini cuma sekadar renungan bukan mahu tujukan kepada sesiapa dan saya berharap tiada sesiapa yang terasa.

is that funny?

sekarang semua sibuk berbicara hal jepun dengan tsunami dan gempa buminya. sebelum ni Mesir, Lubnan, Libya dengan cerita politiknya.. dan itu semuanya bala. dan kenapa semuanya berlaku tanpa henti?selepas 1, 1 lagi bala yang datang. selepas ini di mana pula.. adakah kita? MasyaAllah. mintak dijauhkan dari segala bala dan mala petaka.

telah apa yang berlaku kepada negara-negara lain, adakah kita hanya mampu mengucapkan "Kesian" , " Astafirullah" , "Nauzubillah" ? kita sepatutnya ambil iktibar, tambahkan ibadah kepadaNya serta berdoa supaya dijauhkan segala musibah.

tapi rata-rata manusia hanya mampu beristifar dan habis di situ sahaja. saya bukanlah ustazah untuk memberi tazkirah panjang berjela tapi hanya ingin memberi sedikit nasihat. dunia nak kiamat. dahulukan syariat Allah, tinggalkan kehendak nafsu. yang tak bertudung tue bertudunglah, yang tak sembahyang tue belajarlah untuk sembahyang dan yang memang sembahyang, buatlah dengan sesempurnanya. itu sudah memadai. sekian ~

2 comments: