blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Friday, March 18, 2011

tersalah musim

nampak nye sekrang ini bukan musim mengawan tapi musim kawan bergaduh dengan kawan. lepas satu satu lgi cerita pasal kawan tak puas hati dengan kawan.. apa semua ini. dalam persahabatan ada 3 rukun. kepercayaan, hormat menghormati dan saling mengasihani. tapi kepercayaan itu adalah asasnya.

"Losing trust is just like a crumbled up piece of paper; you can try to fix it, but it will never be the same."

apabila dah hilang kepercayaan pada kawan kita maka hilanglah semuanya. free advise, jangan kerana kita sibuk nak kejar kejayaan kita lupa jaga hati dan perasaan kawan kita. kita mungkin tak berjaya seperti sekarang tanpa kawan-kawan kita dibelakang. dan jangan pula bergaduh sebab benda yang tak ada kaitan langsung dengan persahabatan kita. tolonglah jadi lebih matang dari biasa. sekian ~



p/s : saya masih percayakan rakan2 saya, jgn la ambil kepercayaan itu ,, sekali ia hancur, ia tak mungkin jadi seperti sedia kala.


No comments:

Post a Comment