blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Sunday, May 24, 2009

saat TERakhir...

27/9/2008...
3 hari sebelum hari raya aidilfitri..
tarikh yang masih segar di ingatan aku..
tarikh dimana orang yang aku sayang,
telah pergi untuk selama-lama nya..
dan masih segar diingatanku..
peristiwa-peristiwa yang berlaku sebelum pemergiannya..

terngiang-ngiang dipikiranku..
unggapan die yang menyuruhku ke kuburnya
semasa hayatnya dahulu..
ku fikirkan hanya gurauan semata-mata..
tapi aku salah, itulah kenyataannya..

aku telah pun berjanji akan melawat kuburnya
nanti walaupun kami sudah tiada ikatan abadi..
namun, janjiku yang temeterai itu masihku tidak kotakan
bagaimana aku ingin ke sana?
ke rumahnya?ke kuburnya?
aku tak tahu bagaimana..
begitu banyak halangan untukku
merealisasikan hajatmu itu..

sayang,
maafkan saya..
janji saya pada sayang belum lagi disempurnakan..
tapi saya akan berusaha juga untuk tunaikan..
untuk membuktikan rasa sayang saya pada sayang..


lirik lagu ini mungkin ada kaitan dengan
luahan hati dan perasaanku...
hayatilah..


tak pernah terfikir olehku
tak sedikit punku bayangkan
kau akan pergi tinggalkanku sendiri

begitu sulitku bayangkan
begitu sakitku rasakan
kau akan pergi tinggalkanku sendiri

dibawah batu nisan kini
kau telah sandarkan
kasih sayang kamu begitu dalam
sungguhku tak sanggup
ini terjadi kernaku sangat cinta

inilah saat terakhirku melihatkamu
jatuh air mataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan
selamat jalan kasih

1 jam saja ku telah bisa
cintai kamu,kamu, kamu dihatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup

1 jam saja ku telah bisa
sayangi kamu dihatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup..

2 comments: