blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Thursday, May 28, 2009

bapakku ampunni daku...




gambar hiasan semata-mata

salam...
teman-teman...

hari ini hari yang agak malang bagiku.. kisahnya bermula begini..tadi siang, aku ingin membeli sedikit makanan ( lauk yg sudah siap masak coz aku mana lalu nak masak2 ni) dekat gerai tepi jalan tempat aku selalu beli lauk sebelum ini.. aku fikir mahu naek moto jer.. aku pon tarik la pagar rumah aku...ada pulak surat terselit kat celah pagar...aku pun ambil dan letak atas kereta..then aku pergi la terus ke gerai tersebut membeli lauk..sampai jer rumah aku pun hidangkan lauk-pauk tadi ke dalam mangkuk.. kemudian aku baring-baring sambil layan lagu mp3...


tepat jam di dinding menunjukkan pukul 1.30, aku pun terus bergegas pakai tudung dan start enjin kereta untuk ambil ibuku pulang...setibanya di rumah aku pun makan bersama-sama ibuku dan adik-adikku yang lain..makan pun sudah, masa untuk hantar ibuku ke pejabat semula..selesai tugas penghantaran pada hari ini..tapi tibe2 "ALAMAK!!!!!SURAT AYAH AKU?!!" macam mane ni..aduh..macam mana aku boleh lupe nak ambil surat balik dari atas kereta tadi.. resah gilew ar ni..aku pun berdoa la sepanjang perjalanan dari pejabat ibuku ke rumah moga-moga terjumpa surat-surat ayah aku tadi di tengah-tengah jalan...


aku pun meneruskan perjalananku sambil memikirkan bagaimana nak jawap dengan ayah aku nanti..ke aku patut diam kan saja hal ni..aku pun tak pasti..mata aku naik juling mencari surat ayah aku di atas jalan..dah la ada 3 surat..kalau 1 boleh gak tahan...cari punya cari tiba-tiba aku nampak ada 2 kertas putih di tengah-tengah jalan berhadapan gerai jual air kelapa.. aku pun parking tepi jalan then cross ar ke tengah-tengah jalan tue...malu yer orang tengok..adui.. aku pun kutip ar kertas tue..nasib baek betul itu memang surat ayah aku..tapi Tuhan saja yang tahu bagaimana rupa surat tue..hitam nak mati, cam punggong kuali rumah aku jer..bekas tayar lori, tayar basikal, tayar motor sume ade...


apa-apa pun selesai 1 keje..lagi satu keje...aku harus mencari surat yang lagi 1..tah kat mana tercicir aku pun tak tahu,..aku pulang ke rumah kejap, sembahyang, berdoa pada Allah moga-moga dapat jumpa surat tu..selesai sembahyang aku pun ajak adik ke3 aku temankan aku dalam usaha mencari surat ayah aku tue..kali ini aku naek moto pulak..tak sampai 10 minit akhirnya aku berjaya menemui surat ayah aku yang terakhir..alhamdulillah syukur..
tapi kan, masalah aku belum selesai lagi.. masalah terakhir aku adalah.... pe aku nk jwp ble ayah aku tgk surat2 die hitam belaka??? MAK TOLONG!!!

6 comments:

  1. aduyay.......
    pe la anakarbana nih...
    ish2...surat tu hitam sbb tayar kete n tayar moto ko ar tuh!
    lantak ko kna mrh....ayok!hahahaha

    ReplyDelete
  2. aduyai..mati aku wei...
    nak jwp per..
    mati...mati..mati..

    ReplyDelete
  3. malang kali nasib kau, untung saja kau masih dilindungi Gusti Allah, surat tu masih ketemu. bersyukurlah kau...

    ReplyDelete
  4. makaseh ya..
    antarin komen pada saya

    ReplyDelete
  5. hahaha..
    kalo x aku kne pancung..
    td aku ngaku dah..
    nsb ayah aku ok jer..
    fuh..lege

    ReplyDelete