blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Wednesday, September 7, 2011

nak move on?

bila kita nak berubah kita kadang-kadang terpakse tinggalkan benda-benda yang dulunya kita sayang. sebagai contoh kita terpaksa tinggalkan kawan-kawan yang dulunya jadi teman kita ke pub, disco kalau kita rase ingin berubah menjadi muslimin berjaya.

ok secara jujurnya aku pun buat benda yang sama. aku terpaksa tinggalkan kawan-kawan yang sering membawa aku kearah kesesatan demi mencari kebahagian di sisi Tuhan. tapi tidak lah sampai mencemuh atau pergi tanpa sebarang alasan. kawan itu tetap kawan. buang kawan bukannya tidak berhubung langsung. tapi cuma tidak berkawan untuk buat benda-benda yang sie2 itu.

aku baru sedar benda ni setelah ada seseoramg buat benda yang sama padaku. tak sangka aku ni antara kawan-kawan yang tidak mendatangkan kebaikan langsung untuk dia. tak pe lah. kalau diizinkan Tuhan kita akan berkawan semula. tapi ingat, bukan aku yang putuskan bersahabatan kita. kau yang pilih jalan itu. sekian :|


No comments:

Post a Comment