blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Wednesday, February 2, 2011

first time in my life

selepas 21 tahun aku di muka bumi ini, untuk pertama kalinya mak menangis disebelah aku. tak pernah mak menangis macam tue teruk. dan tak pernah mak menangis depan anak-anak. mak dah tak dapat tahan rasa sebak memikirkan adik di Tanta. kesian dia.

but the reason mak menangis tadi adalah bila dia dengar adik menangis time on phone. my sis said :

" mizah takut, mizah takut sangat if mizah balik, mizah tak dapat nak sambung belajar lagi di sini. Dan mizah takut tuan rumah kasi rumah ni kat orang lain."


tengok la, betapa lainnya orang yang cintakan ilmu dengan orang yang macam saya yang lebih mementingkan benda lain dari menuntut ilmu. ya Allah, kuatkan lah adik ku, ibuku dan ayahku.


(if my dad yang menangis saya tak tahu nak kata apa dah)


No comments:

Post a Comment