blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Friday, February 11, 2011

tak berhati perut

sepanjang hidup ini, saya rasa guru atau panggilan yang lebih sesuai "cikgu" adalah golongan yang paling disanjungi dan dikasihi. saya sangat menghormati cikgu. dan merasa kan cikgu adalah contoh terbaik untuk saya selepas keluarga.

tapi setelah apa yang berlaku pada kawan saya hari ini, saya rasakan tak semua cikgu itu adalah cikgu. cikgu yang saya jumpa hari ini adalah seorang cikgu yang tak berhati perut dan bodoh. mengambil kesempatan atas kekurangan orang perempuan.

biasalah kalau ada accident antara perempuan dan laki, mesti perempuan yang salah. dan tambah lagi yang perempuan itu pelajar. report polis pun cikgu yang menang. mana lah letak nye perasaan kasihan seorang cikgu pada seorang pelajar. tak tahu la manusia akhir zaman ni.


kepada cikgu yang berkenaan,

" jangan lah suka ambil kesempatan pada orang yang lemah. ko berpelajaran. kenapa perlu gunakan ilmu yang ko ada untuk kikis duet kawan aku. ko ni tak layak la jadi cikgu. perangai ko lebih teruk dari budak-budak.mulut dah la macam bangkai.sudah-sudah la.. jangan la nak salah kan orang lain kalau sama-sama buat salah.tq "



No comments:

Post a Comment