blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Sunday, June 21, 2009

TAK putus-putus

today, i woke up early..not like yesterday..bile siren dah bunyi (iaitu mak menjerit) baru nak bangun =P..saya budak baek, memang macam tue.. hari ini je la kot,..
pagi-pagi dalam pukul 9 lagi aku basuh baju, sapu sampah (tak sjugak, adik aku da sapu smlm jd tak yah aku sapu lagi ari ni) dan sidai baju..pastu aku tido balek sebab mak tak balek- balek dari pasar.. tibe- tibe dengar bunyi siren bergemersik di telige..

"FARHANA!!TIDO LAGI EK? AWAK BANGUN SEKARANG PEGI BASUH PINGGAN DAN BASUH AYAM!!DAH BESO MAKIN MENJADI-JADI PERANGAINYE!! BANGUN LAMBAT,UMAH TAK SIAP...AWAK PEGI BUAT KEJE CEPAT"

fuh..begitu la petikkan seorang ibu bila kepenatan dan melihat rumah masih bersepah maka aku la yang menjadi mangsa..sume aku buat sume tak kena..biasa la, anak sulong..memang camni..sebenarnya hari ini ayah mi aku nak datang dari KL, so mak nak masak sedap-sedap sikit,. maklum la, ayah mi tue abang die.. kena la beri layanan lebih sikit...

dalam pukul 2 kami pun siap masak..aku berhenti jap untuk solat dan mandi (hehehe..aku tak mandi ar pagi td lg) ...sejam kemudian barulah yah mi sampai..ingatkan dah habis dah acara masak- memasak rupenya kena masak lagi untuk makan petang... nasib mak suruh goreng keropok jer..lege..dalam pukul 5 mereka pun pulang..kami sekeluarge ingin berehat tapi tak sampai sejam aku tertido kene bangun balek sebab ayah din pulak datang... ayah din ni abang mak aku gak..tapi duduk dekat-dekat sini jer..kene masak lagi..payah kalo aku masak sedap ni..

tengah syok-syok masak tibe-tibe phone mak berdering (ayat skema)... kawan die telipon cakap nak datang rumah malam ni...adoi, aku dah penat nak layan tetamu dah ni...

aku: "mak..ana da penat nak layan tetamu ni sume"
mak: "biar la ana..tue tanda kite ni murah rezeki..jgn nk mengeluh"
aku: "owh..baru paham"

maka tamat la cerita aku tentang tetamu yang tak putus-putus datang ke rumah aku..
kita jangan la membenci orang yang datang ke rumah kita, tapi haruslah kita melayan mereka setulusnya..(pe aku merepek ni) hehehe.. -TAMAT-

5 comments:

  1. Ramai gile orang datang rumah ko.

    ReplyDelete
  2. same aje ngan aku yg slalu aje kne leter ngan mak haku!!
    huhuhu...

    ReplyDelete
  3. to jack:mmg rame..
    nsb sume abg mak aku

    to mimi:hahahaa..
    ni la nsb kte bdk u..
    ble blek kne mrh..
    xblek

    ReplyDelete
  4. I loike it! :)

    Auntie yg JAUH!

    ReplyDelete
  5. hehehehe...
    welll auntie..
    but i hate it

    ReplyDelete