blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Saturday, May 14, 2011

kakak kantin?

well, semua tahu budak degree or bakal degree Uitm bercuti sampai bulan 9. jadi saya pun dengan berbesar hatinya ingin mencari kerja. cari duet untuk beli phone baru.huhu. setelah penat search kerja di jobstreet saya pun terima tawaran mak cik saya untuk bekerja dengan die di kantin sekolah menengah clifford.

duet punye pasal kerja jugak la.dalam fikiran senang je jage kantin ni tapi semuanya indah khabar dari rupa. tak dapat bayang bila kena bangun pukul 6 pagi. kemas rumah dulu dan pergi kerja. datang2 terus kene marah indirectly dengan pakcik sendiri. cikgu pulak datang bertubi-tubi. dan aku terpaksa buat benda yang aku tak pernah buat.

time budak2 rehat paling worst la. mulut mereka nauzubillah. kalau lah boleh sepak dah lame dah makan penyepak . budak2 india jugak yang baik. okay. seriously memang penat kerja di kantin sekolah. dan saya terus insaf untuk kerja di kantin, or di cafe, restoran, ataupun gerai makan mana-mana after this. terus tak suke tengok makanan.


so, seminggu jela saya bertahan sebagai kakak kantin..so adik2 yang di s.m.k clifford, jangan lah panggil aku akak kantin dah.. tak suke. dan tolong jangan panggilku bodoh or even my cousin yang still keje disitu menolong mak dan ayahnya. kami ni at least ada diploma, adik-adik tu?
please la.. PMR pun tak lepas. so sapa yang bodoh ek? fikir-fikirkan lah...da~




p/s: lege bila dpt berhenti kerja tapi kecian makcik dan pakcik. ;(



4 comments:

  1. ahakz ! ko ni wat cuak aku je la ana. dah la nextweek nk start kejew kt sec.recipe dah ni,ayoyo~

    btw, smggu kejew ka? pasni x kn dodok uma lg?

    ReplyDelete
  2. dah cukup semiggu dah keje..
    mmg nk cr keje laen..kalo boleh dlm office..
    tk perlu nk face ramai org

    ReplyDelete
  3. hahaha..betui2.. at least aku dh lepas spm and doing diploma rite now kan... huhu

    ReplyDelete
  4. cis.post ak yg lme2 jugak ko nk komen!

    ReplyDelete