blog ini dicipta untuk saya meluahkan apa yang terasa, berkongsi apa yang patut , bercerita apa yang menarik dan menulis apa yang terlintas dihati. tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak. maaf dipinta sekiranya ada ayat-ayat di blog ini mengguris luka tang mana-mana.

follow me

Saturday, May 7, 2011

my lil brother

this entry is all about my lil brother, Abdul Hakim..




last week, kami sekeluarga hantar Hakim ke STAR (Sekolah Tuanku Abdul Rahman), Ipoh. sekolah kebanggaan Bapak dan keluarga besar kami. tapi malangnya Hakim buat perangai dengan menangis dan menjerit macam orang gile nak balek ke rumah semula. mak dah hilang sabar. yang paling kelawa mak kejar die dalam kawasan sekolah.WOW! dasyatnya mak.hehe...

dan scene tak habis macam tue saje. Hakim berlari keja kereta sampai ke pak guard. of course kereta lagi laju dan bapak sempat pesan kat pak guard "tahan anak saya, dia nak ikut balek". kami terus keluar dan pergi ke JJ untuk solat maghrib. sebelum balek ke rumah kami singgah sebentar ke STAR semula. Bapak nak tahu apa yang berlaku selepas kami pergi tadi. pak guard bagi tahu yang Hakim cakap " saya nk cross jalan kalau saya tak tahan duk sini, biar mati!" .. okay, sound bad. sejak malam tue mak dan bapak non-stop fikirkan Hakim sampai pening sama ada nak bawak keluar atau tak.

tapi aku tak nak die keluar dari situ sebab once dah keluar mustahil dapat masuk balek. dan sekolah itu sekolah terpilih. my dad so proud with his school and become more proud when Hakim also study in the same school. actually, bapak lah orang yang rasa paling sedih kalau Hakim keluar tapi bapak dah malas nak pikir..

tolonglah sedar wahai Hakim. sekolah di luar jauh lebih teruk dari STAR! tolong lah duduk diam- diam di dalam tue and make friends with people. kakak-kakak awak semua masuk asrama, tak malu ke kalau awak jer sekolah biase.please! janganlah kasi bapak sedih dah..THE END~



No comments:

Post a Comment